Publicaciones
Regulation of Marketplaces. Recent Proposals. An Assessment
The international debate on regulating online marketplaces, focusing on major companies. It assesses recent proposals for antitrust regulations and emphasizes that a one-size-fits-all approach is inadequate.
Estudio del mercado de producción, procesamiento, distribución y comercialización de la cadena de maíz-harina/nixtamal-tortilla en México.
Estudio exhaustivo sobre la cadena de producción, procesamiento y comercialización del maíz y la tortilla en México. Analiza la evolución de precios, la estructura del mercado y propone políticas para mejorar la eficiencia.
La fijación de precios de reventa únicos por los editores de libros
Análisis de las consecuencia de la Ley de Fomento para la Lectura y el Libro para promover la lectura a través de un precio que permitiera a los pequeños comercializadores tener un margen apropiado .
Market examinations in Mexico: Case study of the pork meat market
The OECD’s analysis focuses on the urgent need to reform tax frameworks in light of digitalization, introducing a two-pillar solution to improve equity and efficiency in international taxation.
Market examinations in Mexico: Case study of the chicken meat market
Focusing on the chicken meat market, this analysis presents a comprehensive overview of production and distribution in Mexico, aiming to inform competition law and policy enhancements.
Estudio del mercado de producción, procesamiento, distribución y comercialización de carne de res en México
Análisis de la cadena de valor de la producción de carne en México, la regulación y supervisión de los procesos desde la producción primaria hasta la comercialización.
Competition
The importance of competition in markets, highlighting how it fosters efficiency, innovation, and economic growth. How authorities and governments can promote a fair environment that benefits consumers and businesses.
Amazon's Effect on Prices: The Case of Mexico
How its efficient logistics have led to lower prices in brick-and-mortar stores. The study reveals significant price decreases for various products, particularly in cities with high e-commerce penetration.